Parengė: Irma Vosylienė

VDiva Namai WEB 24Nuotr. asmeninio archyvoaivą Nepaitę – Stabingę sportas ir šokiai lydi nuo šešerių. Jau 20-ties tapusi telekomunikacijos verslo bendrasavininke po trejų metų Vaiva dirbo net dviejuose nuosavuose versluose. „Diva namai“ gimė, kai 25-erių ekonomikos profesiją turinti verslininkė apsisprendė rimčiau imtis sportinės veiklos. Šiuo metu tai išaugo į sporto ir sveikatingumo erdvę Vilniaus širdyje. Sėkmingai vadovaujanti ir trenere dirbanti moteris džiaugiasi, kad jos sukurtuose sporto bei sveikatingumo erdvėse tvyro ne tik profesionalumas, pozityvumas, bet ir bendruomeniškumo jausmas.

Sporto ir sveikatingumo erdvės „Diva Namai“ savininkė Vaiva atskleidžia keletą su sportu susijusių paslapčių ir tuo pačiu paneigia seniai nusistovėjusius mitus apie trenerius.

Taigi, kaip pradėti sportuoti?

Sportas – tai įprasto gyvenimo dalis. Kiekvieno žmogaus gyvenime sportas turėtų būti savaime suprantamas įprotis, taip kaip ryte nusiprausti, išsivalyti dantis ar pasigaminti sveiką užkandį. Mano gyvenime nėra dienos be sporto, skiriasi tik jo intensyvumas ir kiekis ir taip kalbu ne tik kaip trenerė, bet ir kaip gera savijauta besirūpinanti moteris – mama. Tad tie, kurie dar neišsiugdėte šio įpročio, nenusiminkite – niekada nevėlu pradėti.

Kaip prižiūrėti savo kūną, kad jis būtų sveikas?

Asmeniškai aš sporto salėje sportuoju du kartus per savaitę. Savaitgaliais vieną ar dvi dienas skiriu sportui lauke, dažniausiai tai būna dinaminiai, aerobiniai užsiėmimai, tokie kaip bėgimas, važiavimas dviračiu, wake parkas, riedučiai, ilgos atkarpos žygis ir pan. Likusias dienas sportuoju namie, esant galimybei ryte apie 40 min., tobula būna jeigu pavyksta pasportuoti ir vakare. Augindama labai judrų mažametį, negaliu būti statiška sporte, dažnai tenka sugalvoti kūrybiškų būdų leisti sau pajudėti, idant išjudinčiau silpnesnius raumenis. Norint turėti sveiką kūną sportuoti būtina. Neklausykite žmonių, kurie sako, kad sportas yra kančia. Netiesa – sportas gali būti žaismingas, su plačia šypsena, su kūdikiu ant rankų, o su geru nusiteikimu sportas dažnai tampa net efektyvesnis. Kai kūnas nustoja priešintis, jis tampa jūsų sąjungininku, tuomet ir laukiamas rezultatas pasimato anksčiau.

Papasakokite plačiau, kokius užsiėmimus vedate? Kuo jie naudingi?

Pastaruoju metu daug laiko skiriu žinių gilinimui, savęs tobulinimui, tad savo sveikatingumo erdvėje vedu kalanetiką bei oro jogą. Šie du užsiėmimai puikiai stiprina reikiamas raumenų grupes. Kalanetika padeda sutvirtėti mažai matomiems raumenims. Stiprinti mažesniuosius, giliau esančius raumenis būtina, šie raumenys prisiima nemenką mūsų judesių naštą, tad pirmiausia rekomenduoju sustiprinti būtent juos. Vėliau eilė darbui su didžiųjų raumenų grupių stiprinimu.

Oro jogoje vienu metu dirba daug raumenų grupių ir net tokių, kurių šių dienų žmogui neprisireikia. (Ne kasdien lipame į medį ar kalvą, ne kasdien reikia rankomis prisitraukti prie lygiagretės, ne kasdien reikia mobilizuoti savo kūną maksimaliai, kad pamatytum koks gali būti lankstus, arba suvokti kokios beribės yra kūno galimybės).

Kokių skausmų kamuojami žmonės dažniausiai kreipiasi? Kas daro įtaką Jūsų būsenai?

IMG 2594Nuotr. asmeninio archyvoDidžioji dauguma sportuoti atėjusių žmonių pirmiausiai skundžiasi nugaros ir kaklo skausmais. Kita grupė žmonių turi kelio sąnario problemų, šiek tiek rečiau čiurnos ar riešo skausmais besiskundžiantys.

Didžiausia problema yra nusilpę arba pertemti nugaros ir kaklo raumenys. Tai opiausia šių dienų problema pasaulyje. Tenka bendrauti su kitų šalių kineziterapeutais, sporto treneriais ir jie tik patvirtina, kad užsienio šalių klientų tarpe ši situacija itin paplitusi.

Nugaros ir kaklo skausmams didelę įtaką daro mūsų darbo sąlygos. Beveik 80 proc. klientų ištisą dieną praleidžia prie kompiuterio ir žinoma sėdomis. Retas iš mūsų sėdi taisyklingai, ne visi daro pertraukėles paiilsinti ne tik akis, bet ir trumpam atsistojus pavaikščioti, pramankštinti kūną nuo sustingimo.

Reikėtų paminėti grupę žmonių, kurie kenčia dėl psichologinės įtampos. Žmogus, jaučiantis įtampą ir baimę, gūžiasi, tokia apsauginė ir natūrali jo reakcija, tačiau tai stipriai kenkia laikysenai ir formuoja netaisyklingą raumenų sustingimą. Mano darbinėje praktikoje buvo atvejų, kai žmonėms tiesiog būnant sporto salėje, pakakdavo bendravimo, aplinkos pakeitimo ir pozityviau nusiteikę, su visai kita jėga ir raumenų tonusu palikdavo sporto salę.

Sustiprėjus kūnui, tiesiau sėdint, atkreipiant dėmesį į taisyklingą laikyseną einant pasikeičia kvėpavimas, plaučiai pasisavina daugiau deguonies, ko pasekoje visas žmogaus organizmas veikia efektyviau ir sklandžiau. Daugiau deguonies, natūraliai, ir mintys lengvesnės.

Ką turėtų sportuojantieji išsinešti iš Jūsų užsiėmimų? Kokia Jūsų žinutė jiems?

Savo užsiėmimuose visada pabrėžiu: pradžia nėra lengva, bet tik būnant atkakliu pasiekiami rezultatai. Taip, treneris reikalauja daug, bet jis nėra Jūsų priešas. Neatsisakykite trenerio pagalbos, jis jums linki gero. Patikėkite, nepatogios pozicijos ir sunkūs pratimai priverčia išjudinti raumenis ir  jų grupes, kurie iš lėto atrofuojasi, sunyksta jų nenaudojant. Skirtingi užsiėmimai reikalingi tam, kad būtų išjudintos skirtingos kūno sistemos, raumenų bei sausgyslių, kraujotakos ir nervinės sistemos. Nereikalaukite rezultatų „čia ir dabar“. Nelyginkite savęs su šalia sportuojančiu atletu, visi mes skirtingi: vieno jėgos leidžia prisitraukti, kito kūnas elastingesnis, o kito ištvermė stebina.

IMG 2850Nuotr. asmeninio archyvoUžsiėmimų metu dalindama pratimus, būtinai pasakau sportuojančiam, kokia raumenų grupė dirba atliekant vieną ar kitą pratimą, kaip sustiprinus atitinkamą raumenį turėsime rezultatus buityje, ateityje ir pan.

Atskleiskite skaitytojams, kaip pamilti sportą ir jaustis sveikam?

Puikiai suprantu, kad nesportavusiam žmogui pradžioje išties sunku susidraugauti su sportu. Neretai gavęs dovanų kuponą, abonementą į sporto klubą žmogus jaučiasi tarsi užspaustas į kampą, iš vienos pusės spaudžiamas atsakomybės išnaudoti jį, iš kitos pusės, jaučiasi lyg tai darytų prieš savo valią.

Norint pamilti sportą ir jaustis sveikam visų pirma reikia ryžtis pradėti sportuoti, o tuomet sportą paversti kasdieniu, geruoju savo dienos įpročiu. Trys pagrindiniai sėkmės ingredientai:

1. Atraskite savo trenerį.

Vienas iš esminių patarimų – tai gauti asmeninio dėmesio ir rasti individualiai pagal poreikius dirbantį su jumis trenerį. Svarbu surasti tokį trenerį, kuriuo galėtumėte pasitikėti, kurio bendravimas ir atitinka jūsų vertybes, profesionalumas žavi, o išvaizda atitinka jo propaguojamą gyvenimo būdą.

Tinkamai pasirinktas treneris užtikrins, kad treniruotės nebus beprasmis trypčiojimas vietoje, o taps kryptingu darbu siekiant užsibrėžtų tikslų.

2. Pasirinkite sporto rūšį, teikiančią Jums malonumą.

Svarbu suvokti koks sportas tinka pagal Jūsų temperamentą. Jokiu būdu nesiimkite to, kas jus erzina. Nesirinkite bėgimo ar „step aerobikos“ jei nemėgstate aktyvių treniruočių. Nereikia savęs prievartauti – pasirinkite ką nors mažiau dinamiško. Dažnai žmonės pradeda lankyti jogą ar bėgioti, nes taip daro draugai ar kaimynė, su kuria patogu eiti į treniruotes. Bet kas tinka vienam, nebūtinai tinka Jums. Rinkitės tai, kas patinka ir tinka Jums, atraskite sportą, po truputį įtraukiantį ir atskleidžiantį silpnąsias vietas. Toks sportas stiprins Jūsų raumenis iš lėto atskleisdamas galimybes tobulėti.

3. Nesitikėkite greito rezultato. Rezultatai ateina iš lėto, lengvai ir maloniai.

Kartais iš klientų girdžiu: „Kiek aš dar turėsiu lankyti užsiėmimus, kad jausčiausi visada stiprus? Maniau, jau esu pakankamai sportavęs, stiprus, bet po šiandien...?!“ Kodėl jis taip pasako? Todėl, kad, rodos, jis jautėsi jau stiprus, galintis atlikti visą treniruotę ir dar lieka neišnaudojęs savo ribų, tad pastabaus trenerio dėka įmanoma didinti ir plėsti kūno galimybių ribas iš lėto, palengva ir maloniai. Neapsistokite ties tuo, ką darote. Nepakanka tik jogos, kalanetikos ar crossfit, kaskart išbandykite ką nors naujo, tik žinoma nereikėtų „perlenkti lazdos“.


Vaivą Nepaitę-Stabingę gyvai išgirsite spalio 12 d. Birštone, patyriminiame savaitgalyje „Išdrįsk sustoti", kuriame ji ves rytinę mankštą. Daugiau informacijos čia!