Parengė: Rasa Vilnienė

ugne juodyteNuotr. asmeninio archyvoŠiuolaikinis pasaulis jau būtų sunkiai suvokiamas be ryšių mezgimo, santykių, bendrystės ir tinklų kūrimo. Kas gali geriau apie tai papasakoti ir paaiškinti, kaip šis procesas veikia iš vidaus, jei ne Ugnė Juodytė, kuri ne tik kartu su savo partneriais įkūrė internetinių mokymų erdvę, skirtą moterims „Galimybių akademija“, bet ir jų klubą, kur pasakoja apie tai, kaip tapti sėkmingais žmonėmis kuriant ryšius, profesionaliai mezgant verslo kontaktus ir taip padedant augti vieni kitų verslams. Prieš gruodžio 11 dieną vyksiantį šventinį „Išdrįsk pradėti“ bendraminčių susitikimą tema „Networkingas arba tu – kontaktų magnetas“ lektorė Ugnė sutiko pasidalinti savo žiniomis ir papasakoti apie kontaktų mezgimą (angl. networking) išsamiau.

Kas svarbiausia norint praplėsti savo kontaktų ratą ir kaip veikia networking‘as?

Verslo networking‘as – tai procesas, kurio metu kuriame santykius su kitais. Pažinties metu svarbu suprasti, ką daro ir kuo užsiima kitas žmogus, pagalvoti, kokias rekomendacijas galime jam sugeneruoti, taip pat svarbu aiškiai iškomunikuoti, kokia veikla užsiimate jūs, kokių klientų ar partnerių ieškote, kokių verslo tikslų siekiate. Tai gyvenimo būdas, kai kiekvienoje situacijoje su smalsumu kalbini naujus ar jau pažįstamus žmones.

Kaip galima užmegzti naujus ryšius?

Tai galima daryti bet kur: kavinėje, geriant kavą; kylant liftu ar bėgiojant parke. Jei turite vaikų – pagalvokite apie darželį, mokyklą, būrelius, tas vietas kur eina jūsų vaikai, nes ten lankosi ir daug kitų tėvelių bei personalo, kurie rūpinasi jūsų vaiku. Taip pat specialiai tam yra kuriamos erdvės: networking‘o renginiai ir klubai, pavyzdžiui, galimybių klubas moterims (juokiasi Ugnė), konferencijos, mokymai, diskusijos su įdomiais pašnekovais ir pačios įvairiausios veiklos, leidžiančios ne tik atskleisti save, bet ir labiau pažinti kitus, randant bendraminčius ir reikalingus žmones.

Kaip pradėti pokalbį su nepažįstamu, bet jums reikalingu žmogumi?

Jei tiksliai žinote žmogų, kuris jums reikalingas, rekomenduoju prieš pokalbį pasiruošti. Svarbu aiškiai turėti atsakymą – kokia jūsų veikla, kas jūs ir kokie jūsų siekiai. Taip pat, svarbu iš anksto pasidomėti ir jums aktualiu žmogumi. Informacijos apie jį galite rasti Linkedin, Facebook, kituose socialiniuose tinkluose ar internetiniame puslapyje. Patį pokalbį pradėkite nuo nuoširdaus domėjimosi ir smalsumo, klausiant kuo žmogus užsiima, kokie yra jo tikslai, siekiai ar iššūkiai. Pasiteiraukite ir apie tai, kokios pagalbos ar rekomendacijų jam reiktų bei pasiūlykite, ką galite dėl jo padaryti. Tada galite papasakoti apie save ir užduoti kontakto užmezgimui aktualius klausimus:

·       Kam šiuo metu skiriate daugiausiai savo laiko?

·       Kokie didžiausi, svarbiausi projektai ties kuriais dabar dirbate?

·       Kokias problemas jūsų įmonė ar veikla sprendžia?

·       Kam skiriate didžiąją dienos dalį?

·       Kas šiais metais jums sekėsi geriausiai?

·       Su kokiais iššūkiais šiuo metu susiduriate?

·       Kaip atsiradote šioje srityje?

·       Kas jus paskatino šiandien ateiti į šį renginį?

Jokiu būdu, nereikėtų vengti užkalbinti gerokai vyresnį ar jaunesnį bei gerokai aukštesnėse pareigose nei jūs dirbantį žmogų. Tai padaryti tikrai verta, net jei teks įveikti savo baimes. Tam, kad būtų drąsiau, galite pagalvoti apie tai, kas blogiausia gali atsitikti, jei jūs jį pakalbinsite ir taip išsklaidysite savo abejones. Be abejonės, visada galite paprašyti, kad jus supažindintų kitas žmogus, kuris pažįsta jus abu. Tad jei einate į networking‘o renginį – galite iš anksto norimam žmogui parašyti, kad labai norėtumėte jį pakalbinti ir labai laukiate jūsų susitikimo. Tačiau, jei vistik jaučiate stiprų nerimą, rekomenduoju prieš pokalbį kelis kartus giliai iki pilvo srities įkvėpti, pajausti žemę po kojomis bei nukreipti mintis ne į nerimą, o į smalsumą.psichologė ugnė juodytė nuotr. grigorij bataščiukNuotr. Grigorij Bataščiuk

Ugne, taigi kaip sukurti įdomų pokalbį ir gauti vizitinę kortelę?

Pokalbis įdomiu tampa tuomet, kai maksimaliai įdarbiname savo smalsumą. Svarbu yra tai, kaip mes sugebame tyrinėti, nuoširdžiai domėtis ir dalintis. Galima domėtis daug kuo, pavyzdžiui trumpalaikiais ir ilgalaikiais tikslais, kuriamais produktais ar teikiamomis paslaugomis ir galimais problemų sprendimų būdais. Tai padeda įsivardinti kas yra jų norimi klientai bei su kokiais iššūkiais šiuo metu jie susiduria. Taip pat sužinoti informaciją apie tai, kokie partneriai jiems būtų naudingi bei koks yra jų produkto ar paslaugos išskirtinumas?

Žinoma visada galima rinktis kitą strategiją, nesistengiant sukurti įdomaus pokalbio. Galima tiesiog eiti į kontaktą, pasikalbėti ir stebėti kas bus. Gal įdomus pokalbis? O gal pamatysite, kad pokalbis sunkiai mezgasi, atsiradus prieštaringoms vertybėms ir jums ne pakeliui. Tad sunku iš anksto prognozuoti rezultatą, nes gali būti visaip. Siekiant gauti kontaktus – reikia tiesiog paprašyti. O šiais laikais, vizitinė kortelė jau ne visada reikalinga, nes socialiniai tinklai padeda daug lengviau bendrauti. Taip vietoje vizitinės kortelės geriau galite apsikeisti kontaktais, prisijungiant Linkedin ar kitame socialiniame tinkle. Pradžioje galima tik pasižiūrėti ar ten yra visi jums reikalingi žmogaus kontaktai: telefono numeris, el. pašto adresas, o jei ne – tada galima asmeniškai paprašyti pasidalinti šiais duomenimis.

Kaip elgtis po pokalbio, kad naujai užmegztas kontaktas nenutrūktų?

Jei pirmas pokalbis buvo trumpas – galima iš karto sutarti laiką kitam, ilgesniam susitikimui, kad galėtumėte susipažinimui skirti daugiau laiko. Taip pat po susitikimo galima išsiųsti padėkos laišką ar žinutę. Nepamirškite ir informuoti naują savo pažįstamą, ką dėl jo jau padarėte – galbūt paieškojote rekomendacijos ar radote kontaktą, kuris jam yra aktualus, nes kai sukuriame pridėtinę vertę, tai kontaktas yra palaikomas labai natūraliu būdu.

Prašome pasidalinti 3-5 patarimais ar etapais, padedančiais sukurti sėkmingą networking‘ą.

1.     Svarbu tinkamai pasiruošti networking‘o susitikimams, pavyzdžiui, turėti atsakymus apie save ir pasidomėti jums aktualiais žmonėmis.

2.     Rekomenduojama proaktyviai bendrauti, kalbinant žmones, kurie jums atrodo įdomūs.

3.     Stenkitės neturėti kiekybinio, bet turėti kokybinį tikslą. Svarbu ne tai – kiek žmonių pakalbinote ir vizitinių kortelių susirinkote, o kaip pavyko pažinti žmogų, jo veiklą bei išsiaiškinti, kokios pagalbos ar kontaktų jam reikėtų.

4.     Reikėtų asmeniškai susitikti su žmonėmis tam, kad plačiau susipažintumėte su jų veiklos pobūdžiu, tikslais, sunkumais, norimais klientais ar partneriais.

5.     Pasistenkite naujam pažįstamam žmogui padėti surandant reikiamą rekomendaciją.