Šiandien prie puodelio arbatos kalbamės su Smilte Juraite, kuri yra lektorė, koučingo irŠiandien prie puodelio arbatos kalbamės su Smilte Juraite, kuri yra lektorė, koučingo irmarketingo specialistė, mokymus ir paskaitas lyderystės, charizmos, asmeninio marketingotemomis vedanti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Praėjusį šeštadienį ją sutikomekonferencijoje „Išdrįsk pradėti“.
Keturi vaikai šiek tiek pristabdė sėkmingai viešbučių ir svetingumo versle vadovaujantį darbądirbusią ir energijos bei meilės darbui niekada nestokojusią jauną moterį. Toji pauzė buvopuikus laikas atitrūkti nuo begalinio tempo darbuose, mokytis naujų dalykų, užsiimtisaviugda ir galiausiai užduoti sau klausimus: „ko aš iš tikrųjų noriu?“ ir „kas mane darolaimingą?“.
Smiltė nusprendė kardinaliai pakeisti savo karjeros kryptį ir iš vadovaujančio darbo viešbučiųversle pasuko laisvai samdomos specialistės keliu. Galiausiai ji ėmė daryti tai, apie ką svajojonuo vaikystės – kalbėti žmonėms ir juos įkvėpti, mokyti, dalintis savo žiniomis, patirtimi,atradimais. Domimės, kaip jos tyrinėjama sritis – asmeninė ženklodara (asmeninisbranding‘as) gali padėti efektyviau pasiekti savo veiklos tikslų.
Kada pirmą kartą išgirdai apie asmeninę ženklodarą arba asmeninį branding‘ąir kodėl Tau tai pasirodė svarbu?

Pirmą kartą apie tai išgirdau kažkada studijuodama ISM Vadybos ir ekonomikos universitetovadovų magistrantūros studijose. Tačiau rimčiau asmeninio branding‘o tema pradėjaudomėtis tuomet, kai pakeitus karjeros sritį reikėjo išsiaiškinti, kas bus mano klientai, kokiospaslaugos jiems yra reikalingos, kokias klientų problemas aš spręsiu, koks yra manoišskirtinumas, kokią žinutę apie save aš noriu iškomunikuoti savo rinkai?
Pradėjau domėtis, skaityti, studijuoti, vėliau buvau pakviesta apie tai vesti paskaitas.Įdomiausia tai, kad pirmiausia apie asmeninį branding‘ą studentams pradėjau vesti paskaitasužsienio akademinėse institucijose ir tik vėliau Lietuvoje. Jaunus, savo karjerą tik imančiusstatyti žmones ši tema visada labai „užkabina“, jie entuziastingai imasi kurti savo asmeninioprekės ženklo strategijas.
Tai paprastai kalbant, kam reikalingas tas asmeninis branding‘as?
Pradedant kalbėti apie asmeninį branding‘ą arba asmeninę ženklodarą, reikėtų paminėti, jogžinome mes tai ar ne, bet kiekvienas iš mūsų yra prekės ženklas. Tiesą sakant, kai kuriaisatvejais galima sakyti, kad asmeninis branding‘as yra reputacijos sinonimas. Aplinkiniaivisada apie jus kažką galvoja, turi susidarę savo nuomonę. Vienintelis klausimas – ką jie apiejus galvoja ir ar jūs esate patenkinti tuo, ką jie apie jus galvoja?
Kai mes kalbame apie asmeninį branding‘ą, kai kurie žmonės galvoja, kad tai yra kažkas labaiįmantraus ir sudėtingo, kad tai reikalinga tik žymiems žmonėms, politikams, verslokonsultantams, autoriams ir pan. Tačiau visai nesvarbu kokia veikla užsiimate –ar esateteisininkas, ar gydytojas, ar draudimo agentas, ar masažuotojas, ar vertėjas, ar kirpėjas – vistiek turite perduoti žinutę savo potencialiems klientams apie tai, kokią vertę jie kuria, kokiasproblemas sprendžia ir kuo yra išskirtiniai.
Ar galima sakyti, kad tai lyg „reklama iš lūpų į lūpas“?

Ne visai taip, greičiau „reklama iš lūpų į lūpas“ yra geros asmeninio branding‘o strategijosrezultatas. Ar aplinkiniai rekomenduotų jus kaip patikimą ir gerą savo srities ekspertą? Aržmonės galvoja, kad esate sąžiningas? Ar jie mano, kad tai, ką darote yra kokybiška?Dažniausiai tai yra tie dalykai, kuriuos mes norėtume girdėti apie save ir tikrai norėtume, kadmūsų klientai taip apie mus galvotų, todėl netgi strategiškai svarbu, kad jie gautų iš mūsųteisingą žinutę apie mus, ir kad tikrai suprastų kokie yra mūsų talentai, kokias klientųproblemas mes sprendžiame.
Nuo ko reikėtų pradėti kurti tą žinutę apie save savo klientams?

Galima būtų pradėti nuo atsakymų į tris svarbius klausimus: 1) kas aš esu? 2) ką aš veikiu? 3)kokias klientų problemas aš sprendžiu? Arba – kokiose srityse galiu būti naudingas? Tuometpatraukliai suformuluoti lengvai įsimenamą savęs pristatymo žinutę 2-3 sakiniais. Tai yraypatingai svarbu. Būna, kad dalyvaudami viešuose renginiuose, formaliuose dalykiniuosesusitikimuose ar tiesiog sutikę senai matytą bičiulį ar buvusį kolegą bei sulaukę klausimų:„Kas naujo? Ką veiki gyvenime? Kuo dabar užsiimi?“, pasimetame ir nežinodami kaip čiatrumpai ir teisingai save pristatyti, galiausiai tik išlemename: „Ai, nieko ypatingo. Taiprekyboje sukuosi, žinai“. Tokiu atveju tai būtų siaubingai neišnaudota akimirka, matpraleidote progą susidomėjusiam žmogui tinkamai pristatyti save. Taigi, trumpą savęspristatymą reikėtų atsakingai paruošti, kruopščiai atrinkus žodžius ir pateikus informacijątaip, kaip norėtumėt, kad apie jus kalbėtų, jus prisimintų.
Kokių dar žingsnių rekomenduotumėt imtis?

Paminėsiu keletą svarbių pasiruošimo žingsnių.

  1. Atlikite Google paiešką apie save ir pažiūrėkite, ką žmonės jau dabar apie jusgali sužinoti. Neverta net išsiplėsti apie pasiekiamumo internete svarbą– savopotencialiems klientams ar užsakovams jūs turite būti lengvai randamas. Net ir tie, kuriegalvoja, kad socialiniai tinklai, žinomumo didinimas per įvairaus pobūdžio turinio kūrimą irpanašūs dalykai yra laiko švaistymas ir neva tai „tuštybių mugė“, turėtų pagalvoti, arinformacijos apie juos įmanoma kažkaip rasti, ar galima lengvai sužinoti apie jų teikiamaspaslaugas ar parduodamas prekes? Čia vertėtų paminėti, kad reikėtų būti atsakingiemsveikiant internete, spaudžiant „patinka“ kažkokiuose abejotinos reputacijos puslapiuose,aršiai komentuojant ar kritikuojant, nes tai gali nesutapti su ta pagrindine žinute, kurią apiesave jūs stengiatės iškomunikuoti. Savo matomumui didinti virtualioje erdvėje reikėtų sukurtigerai apgalvotą ir nuoseklų planą, tam, kad pasiektumėte geriausių rezultatų.
  2. Išsikelkite aiškų tikslą.Užsirašykite aiškų tikslą – kuo norėtumėte būti, ką norėtumėte pasiekti po pusės metų, metų,5, 10 metų? Tikslų nustatymas yra būtinas, kad žinotume, kokios krypties laikytiskomunikacijos plane, kad sukurtume pranešimą apie save, kuris padėtų pasiekti tikslinęklientų rinką.
  3. Identifikuokite savo tikslinę auditoriją – kas yra jūsų klientas.Turite apibrėžti kam siunčiate žinutę apie save, kaip galima būtų apibūdinti jūsų tikslinįklientą, kokie yra geriausi sklaidos kanalai tam klientui pasiekti, kokios formos informacija jįgali sudominti, kokias jo problemas galima bus išspręsti.
  4. Supraskite tikrąją vertę, kurią jūs teikiate kitiems.Prieš reklamuodami save gerai pagalvokite ,kokią tikrąją vertę jūs kuriate savo klientams.Būtent ją ir reikėtų labiausiai akcentuoti skleidžiant žinutę. Juk, pavyzdžiui, jei kalbėtumeapie čiužinius, techninė informacija apie medžiagą, iš kurios jie padaryti, yra mažiau svarbinei tai, kaip ir dėl ko žmogus miegodamas ant to čiužinio pailsi, saugo nugarą ir pan. Taigi,sukurkite tinkamą vertės pasiūlymą!
  5. Būkite autentiškas – būkite savimi.
    Ilgai būti tuo, kuo iš tikrųjų nesate, nepajėgsite. Tai pareikalautų per daug pastangų ir jėgų,kol galiausiai nusistekenę emociškai ir psichologiškai vis vien norėtumėt sugrįžti prie savoesybės šaknų, prie to, koks esate iš tikrųjų. Paprastai kiti lengviau pamato jūsų išskirtinumusnei jūs pats, todėl ieškodami atsakymų apie savo autentiškumą, galite į pagalbą pakviestikoučingo specialistą, gal vieną kitą klientą, kolegą, ar žmogų iš savo artimos aplinkos. Jūsų autentiškumas ir unikalumas padarys jus išskirtiniais ir lengviau atpažįstamais rinkoje. Yranetgi rekomenduojama dalintis savo patirtais sunkumais, nesėkmių istorijomis ir karjerosprogreso metu išmoktomis pamokomis tam, kad neatrodytumėt perdėm tobulas, kadatvirumu pelnytumėt didesnį tikėjimą jumis.

Esminis dalykas yra tai, kad Jūs turite išsiskirti iš minios ir atrasti savo unikalias savybes arišskirtinius gebėjimus kuriant vertę klientui! Tai patraukia jūsų potencialių klientų dėmesį iratveda jums tuos klientus „iki durų“. Tada turite galimybę realiai parduoti savo prekes arpaslaugas, įtikinti klientą savo ekspertiškumu ir viską atlikti taip, kad klientas sugrįžtų beirekomenduotų Jus kitiems.
Žinoma sukurti veikiančią ir pageidaujamus rezultatus nešančią asmeninio branding’ostrategiją, nėra paprasta. Per vieną naktį tai neatsitiks. Tam, kad pelnyti patikimo asmensreputaciją ir užsiauginti savo klientų auditoriją, kuri bus pasiruošusi ieškoti jūsų ir naudotisjūsų paslaugomis, prireiks laiko, kantrybės ir nuoseklumo dirbant.
To mums visiems nuoširdžiai ir norėčiau palinkėti.